Palaute

Kehitämme tapahtumakalenteria jatkuvasti, joten kaikki palaute on tervetullutta.


Onko sinulla kysyttävää? Lue ensin usein kysytyt kysymykset alla, niin saatat saada tarvitsemasi vastauksen saman tien. 

Anna palautetta tapahtumakalenterista.

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä Pohjanmaan liittoon. Yhteyshenkilönä toimii:
Tapahtumakalenteri/ Marie Sjölind
puh. 06 320 6524 
sähköposti: portal(at)obotnia.fi

Usein kysytyt kysymykset

TAPAHTUMIEN HAKU

K: Miten voin hakea tapahtumia yksittäisenä päivänä tai tietyn ajan sisällä? Kestää liian kauan siirtyä eteenpäin klikkaamalla linkkiä "Näytä lisää tapahtumia".

V: Valitsemalla "Muuna aikana" hakutoiminnon Ajankohta-kentästä avautuu kalenteri, josta voit valita tietyn päivän tai ajanjakson.

TEKSTIKENTÄT EIVÄT NÄY

K: Olen luomassa tapahtumaa, mutta en saa tekstikenttiä näkymään. Miten pääsen kuvailemaan tapahtumaani?

V: Muista valita ensimmäisellä välilehdellä ne kieliversiot, joilla aiot kuvailla tapahtumaasi. Kun rastitat yhden tai useamman kielen, avautuu vastaaville kielille omat tekstikenttänsä.

TAPAHTUMAN KIELIVERSIOT

K: Pitääkö minun luoda jokaista kieliversiota varten erillinen tapahtuma?

V: Älä tee sitä. Jokainen yksittäinen tapahtuma luodaan vain yhden kerran. Valitse ensimmäisellä välilehdellä tapahtumallesi ne kielet, joilla aiot kuvailla ko. tapahtumaa. Valitsemalla esim. suomen ja ruotsin avautuu erilliset kentät suomenkielistä ja ruotsinkielistä tekstiä varten. Näin säästyt ylimääräiseltä vaivalta ja voit valita tapahtuman ajankohdan/ajankohdat ja paikan vain yhden kerran. Jos taas teet eri kieliversioille omat tapahtumansa, näkyvät ne kaikki erillisinä tapahtumina kalenterin jokaisessa kieliversiossa.

TAPAHTUMAA EI OLE JULKAISTU

K: Olen luonut tapahtuman ja julkaissut sen, mutta se ei silti näy events.pohjanmaa.fi:ssä.

V: Oletko juuri rekisteröitynyt? Siinä tapauksessa saattaa olla, ettei sinun käyttäjätiliäsi ole vielä hyväksytty. Ensimmäisen tallentamasi tapahtuman osalta julkaisua viivästyttää moderaattorin hyväksyntä. Kun ensimmäinen tapahtumasi on saanut hyväksynnän, julkaistaan seuraavat tapahtumasi suoraan ilman erillistä hyväksyntää. Mikäli noin viikon jälkeen odotat vielä hyväksyntää, ota yhteys osoitteeseen portal(at)obotnia.fi, niin apu on jo lähellä.

V: Syy saattaa olla myös siinä, että jokin tapahtuman pakollisista kentistä on jäänyt täyttämättä. Näissä tapauksissa järjestelmä ilmoittaa julkaisuvaiheessa virheestä. Paina "Julkaise" ja kiinnitä huomiota järjestelmän antamaan mahdolliseen virheilmoitukseen (punaisella ikkunan alareunassa).

KÄYTTÄJÄTILIN HYVÄKSYMINEN

K: Olen rekisteröitynyt käyttäjäksi monta päivää sitten, mutta minua ei edelleenkään ole hyväksytty käyttäjäksi. Kuinka kauan se kestää?

V: Se voi hieman vaihdella ja riippuu siitä, kuka on moderaattorisi. Mikäli olet rekisteröitynyt käyttäjäksi kalenterissa jo julkaisevan tapahtumajärjestäjän alle, on kyseisen tapahtumajärjestäjän moderaattorin hyväksyttävä sinut. Mikäli taas olet rekisteröinyt uuden tapahtumajärjestäjän ja siinä yhteydessä luonut itsellesi käyttäjätilin, odotat kuntasi tai Pohjanmaan liiton moderaattorin hyväksyntää. Yleensä se tapahtuu muutaman päivän sisällä, mutta viikonloppuisin, juhlapyhien aikana ja kesän lomakauden aikana se saattaa viedä hieman pidempään. Mikäli sinua ei hyväksytä käyttäjäksi viikon sisällä, ota yhteyttä osoitteeseen portal(at)obotnia.fi, niin apu on jo lähellä.

APUA TAPAHTUMAN TALLENTAMISESSA

K: Haluaisin saada tapahtumani kalenteriin, mutta minulla ei ole käyttäjätunnuksia. Voitteko tallentaa tapahtumatiedot, jos lähetän ne teille?

V: Käytäntömme on se, että emme vie tapahtumia kalenteriin tapahtumajärjestäjien puolesta. Syy on se, että tapahtumajärjestäjä on aina itse vastuussa tapahtuman tiedoista. Mikäli tapahtumaan pitääkin tehdä muutoksia, järjestäjä ei pääse meidän tallentamaan tapahtumaan käsiksi. On myös tärkeää, että tapahtumien yhteydessä näkyvät oikeat tapahtumajärjestäjän yhteystiedot. Nämä tulevat suoraan järjestäjän käyttäjätilitiedoista, eivätkä siis näkyisi oikein, jos joku muu olisi tapahtuman tallentanut. Rekisteröidy siis tapahtumajärjestäjäksi ja luo tapahtumasi. Jos kohtaat ongelmia matkan varrella, neuvomme kyllä tarpeen mukaan.

K: En ole tottunut käyttämään tietokonetta ja erilaisia teknisiä järjestelmiä. Onko tapahtumien tallentaminen hankalaa?

V: Sehän on aina hyvin subjektiivista, mikä on helppoa ja mikä taas ei. Olemme pyrkineet tekemään järjestelmästä mahdollisimman selkeän. Mikäli jonkun kentän tarkoitus jää epäselväksi, voit aina katsoa vinkkiä kysymysmerkin takaa ko. kentän vieressä. On kuitenkin harvinaista, että pyydetään apua, ja kalenterin käyttäjien joukossa on kaikenikäisiä. On siis hyvin todennäköistä, että myös sinä onnistut ilman suurempia ongelmia. Jos kuitenkin kohtaat ongelmia, otathan yhteyttä, niin ratkomme ne yhdessä. Onnea matkaan!

JOKU MUU ON KIRJANNUT TAPAHTUMANI

K: Olen järjestämässä tapahtumaa, mutta joku muu on kirjannut sen events.pohjanmaa.fi:hin. Miten se on mahdollista?

V: Toisinaan useampi taho saattaa keksiä kirjata tapahtuman. Kyseessä voi olla tapahtuman järjestäjä, tapahtumapaikan pitäjä, lippujen myyjä tai vaikkapa yksi tapahtuman esiintyjistä. Mikäli näet ilmoituksen tapahtumasta, jossa mielestäsi sinun pitäisi olla tapahtumajärjestäjä, ole suoraan yhteydessä tapahtuman ilmoittajaan.

TAPAHTUMANI EI NÄY/NÄKYY VIRHEELLISESTI TOISESSA KALENTERISSA, JOHON TAPAHTUMIEN TULISI SIIRTYÄ SUORAAN

K: Olen kirjannut tapahtuman, mutta se ei näy jossain niistä kalentereista, joihin sen tulisi siirtyä automaattisesti. 

K: Olen kirjannut tapahtuman, ja se näkyykin muissa kalentereissa, mutta virheellisenä.

V: Seutu-/kuntakalentereissa näkyy yleensä vain ko. seudulla/kunnassa järjestettävät tapahtumat. Toisinaan tapahtumat voivat siirtyä pienellä viiveellä. Mikäli tapahtuma ei näy parin päivän kuluessa sen kirjaamisesta, ota yhteyttä ko. kalenterin ylläpitäjään. Jos kirjaamasi tapahtuma taas sisältää virheitä, korjaa ne siinä kalenterissa, johon olet tapahtuman kirjannut alunperin. Muutosten tulisi siirtyä muihin kalentereihin samalla tavalla kuin tapahtumat yleensäkin. Jos taas jokin tieto näkyy erilaisena kuin olet sen kirjannut events.pohjanmaa.fi:hin, ota yhteyttä ko. kalenterin ylläpitäjään.

SUOMI 100

 K: Mille tapahtumille voin valita tapahtumatyypin Suomi 100?

V: Suomi 100 -tapahtumatyyppi koskee niitä tapahtumia, jotka on hyväksytty osaksi virallista Suomi 100 -ohjelmaa.  

EN PYSTY LIITTÄMÄÄN KUVIA 

K: En pysty klikkaamaan lataa kuvaa/tiedostoja

V: Kuvien lataaminen vaatii, että selaimesi tukee Adobe Flash:ia. Jos kuvien lataus ei onnistu, tarkista että Flash on aktivoitu tai yritä toisella selaimella (esimerkiksi Internet Explorer Google Chrome:n sijaan).